Jdi na obsah Jdi na menu

Red Fish Zaječí 2014

12. 5. 2014

Tak jsme se konečně dočkali prvních závodů. Jeli jsme do Zaječí, což pro nás byla neznámá voda. Znali jsme organizátory; byli jsme na závodech na Dešné s limitem 8 kg kapr a bylo to super. Tady, v Zaječí, byla hranice zvýšená na 10 kg. Tak uvidíme!

Tradičně jsme vynechali uvítací akci den předem, šetřili jsme síly a játra a z Prahy vyrazili v 5 ráno. Cestou jsme doladili strategii a modlili se, abychom těch 250 kg materiálu nemuseli přenášet, pro jistotu vezeme malý vozík. Na místě zjišťujeme, že je možné věci, až na 6 míst, dovést autem. Jedno z nich si losujeme; číslo 3. Ale podle znalých je to dobrý flek. Navážíme materiál, okoukáváme místo a vodu a vrháme se do příprav. Tým vpravo začíná krmit. O tom se v propozicích nic nepíše, stejně nemáme hotovo, takže v klidu pokračujeme. Kde je výstřel na začátek? Kontrolujeme čas, 11:14 hod....Opět pozdě, začínalo se v tichosti v 11:00. Nahazujeme a do vody jdou první spomby. Na dvou prutech jsou popky, jedna mapuje dno a další, s vymyšleností od Foxe měří hloubku. Ta ukazuje něco mezi   3,8 m a 4,2m.

Máme naměřeno, nahozeno, zakrmeno, postavený bivak ap1050997upr.jpg přístřešek a čekáme. Přichází záběr na Filipův prut, ale zdolávání neukazuje na kapra. U břehu se mihne něco dlouhého, štíhlého, asi jeseter. Nemáme radost. Natahuju se s podběrákem a zírám. Chytili jsme štiku na Pop up! Metr ukazuje 118 cm (!) a 10,5 kg. Kdekoliv a kdykoliv jinde bychom byli nadšeni, ale tady jsme chtěli kapra! Večer se blíží, přehazujeme na dno, dáme řeč, já taky lehce víno a jdeme ulehnout.

První záběr je v pátek na Filipův prut těsně po půlnoci. Opatrně zdolává rybu, které se evidentně nechce ven. Nakonec je to šupík 82 cm a 9 kg na Magic Premium Extra Carp Boilie 16 mm Magic Spice. Nebodovaný. Pouštíme, dáme cigárko a znovu uléháme. V jednu má Filip další záběr, šupík 70 cm a 6 kg. Opět stejný obřad a v půl třetí mám první záběr i já. Šupík, možná i ten samý, kterého chytil Filip před 2 hodinami. Sedáme kouříme a ve tři opět záběr. Konečně snad bodovaná ryba! Váha ukazuje přes 11 kg i s vážícím sakem, je to na hraně. Přišla na Premium boilie Tuna Garnela, nadlehčenou Pp up Squid a lehce nadipováno v Musselu. Dáváme rybu do EKO saku a Filipovi přichází další záběr - kapr 74 cm a 7 kg. Nutno podotknout, že ryby jsou neskutečně bojovné. Asi i díky velké hloubce kousek od kraje je není snadné dostat na hladinu a do podběráku. Uléháme.

V 6:00 nás budí budík, trousíme se ven, kafe, cigárko, obloha jasná jdeme na popky. p1060012upr.jpgA začíná maskr. Filip chytá v rychlém sledu 6 bojovných juniorů mezi 4 a 6 kg (pro přesnost jednu osmičku ), já dva amury, z toho jeden 87 cm a 7,5 kg - osobák. V deset nám kazí náladu rozhodčí; noční kapr ze saku má jen 9,7 kg, asi za těch 7 hodin zhubnul, body nejsou, jsme naštvaní. Kolem poledne chytáme oba kapry 9,5 kg a 83, 84 cm. Máme už 19 ryb a žádná bodovaná, jsme na prášky. V půl jedné snídáme utopence a masakr končí. Ve 14:00 konečně na můj prut vytahuju vytouženou desítku. Máme radost jako malé děti, o to víc, že se nikde jinde moc nechytá. Pak vše končí, do půlnoci chytneme ještě pár kaprů pod deset, marně zkoušíme i místa mimo krmné a po půlnoci jdeme spát.

Sice slyším, že je bouřka, ale pípák je v klidu, tak já taky.p1060021upr.jpg V sobotu ráno před šestou vylézám a nacházím v přístřešku zničeného Filipa, který v noci bojoval s bouřkou a dvěma kapry. Prý to bylo hrozné, ale vše naše zachránil. Na rozdíl od pavilonu organizátorů. který lehnul a celou noc se ho snažili resusciovat. Dáváme popky, ale brzo je nám jasné, že tlak skáče nahoru a dolů a kaprům je zřejmě blbě. Přesouváme se na dno, ale pípáky mlčí. Těsně před polednem Filip vytahuje vytouženou desítku a za dvě hodiny další! p1060023upr.jpgPřes den jsme chytili sice jen 6 kaprů, ale z toho dva bodované! Dušujeme se, že do konce závodu ještě dva dáme. Bohužel, počasí si vybírá svou daň. Slunce pere jako zběsilé a Filip dostává ze sluníka úžeh. Mně v přístřešku hrozí úpal, ale rozcházím to. Filip jde stonat do bivaku, já dokrmuju a chystám pruty na noc. Kolem desáté je Filip fit, je klid a po půlnoci se jdu natáhnout.

Noc ze soboty na neděli je celkem v klidu, jsem dvakrát venku pomoct Filipovi, který hlídá. Pár kaprů zdoláváme, ale jen nebodovaných. Ráno pak ještě zachraňuju život jeseterovi, hrozně zamotanému do utrženého vlasce s návazcem. Prší a je konec!

Nelze nezmínit moc příjemné sousedy - Michaly, otce se synem. Oba byli na prvních závodech, ale počínali si skvěle. Michal v 16 letech krmil snad nejvíc na štěrkáči, jak mu tady říkají, jako zkušený závodník. Až jsme si říkali, že takového pracanta bychom potřebovali. Škoda, že přišli o dost ryb, mohli nás i porazit.

Vyhlášení se nakonec nekonalo.p1060016upr.jpg Vyhrál tým se šesti kapry, druhý měl čtyři a třetí tři a cca 35 kg. My taky se třemi, ale těsně nad 10 kg očekáváme 8. až 9.místo. No z 25 týmů to není nejhorší.

Co říct na závěr. Potěšilo: fungovalo boilie - Filip byl úspěšný ma Magig spice a Pineapple, já na Tunu-garnelu. Dokud fungovaly popky, tak jedničkou byl žlutý Pineapple. Potěšili příjemní kolegové a sousedi, a nakonec i nachytaných 35 kaprů, dva amuři, jeseter a kapitální štika. Umístění taky není špatné. Trochu nás překvapila lehce amatérská organizace, ale zas tak moc nám to nevadilo.  Rozhodně nepotěšilo, že majitel na poslední chvíli zrušil chytání na druhém rybníku a některé týmy tak byly poškozeny, protože neměly prostor pro delší náhozy.

Tak to je vše a za tři týdny se ozveme po závodech v Jestřabicích.