Jdi na obsah Jdi na menu

Kemp II

30. 4. 2014

Blíží se konec dubna a s Filipem se nemůžeme dočkat na naši první výpravu. Na podzim 2013 jsme se dohodli s majitelem firmy Extra Carp, že budeme jejich testery. Začal vyrábět boiliesy, pelety, method mixy, dipy, tekuté potravy a další. Poprvé jsme je viděli na výstavě v Letňanech a těšili jsme se, že je konečně pořádně vyzkoušíme.
Ve čtvrtek dopoledne jsme všechno naházeli do auta a vyrazili na soukromák. Cestou jsme doladili taktiku, dali špatný oběd, koupili točené pivo do petky a nahlásili se u porybného. Tady nás nečekaly dobré zprávy. Chlapi, co byli na našem místě tři dny před námi, chytili 2 kapry, přitom vypadali zkušeně. Navíc kluci vpravo taky nic moc. No nic, jdeme do toho, vybalujeme, nahazujeme, zakrmujeme. Je klid. Ale po 4hodinách se ozval Filipův prut a první kapr byl za chvíli na břehu - šupík   76 cm a 8,5 kg. Do tmy chytil Filip další tři. Filip byl úspěšný na popky, tak nakonec na ně máme všechny 4 pruty. Ne, že bych neměl záběr, ale o 4 ryby, mezi nimi i metrového amura, jsem přišel. Byl jsem na prášky. Na noc jsme nahodili na dno a před dvanáctou už jsme chrupali.
Ráno nás v půl sedmé nevzbudil pípák, ale budík. Nahodili jsmep1050852upr.jpg a Filip zahájil parádně – osobákem 89 cm a 16,0 kg! Nádherný lysec přišel na popku Red Fruit, dipovanou v Pinapplu. Gratulace! Já přes 20 hodin bez ryby, začínám propadat depresi. Tak krmím a dušuju se, že nepřestanu, dokud nebude záběr. A najednou zázrak – záběr a za pár minut kapr 81cm a 12,0 kg je v podběráku. Vítězný pokřik „I got it!“, který, naštěstí do konce pobytu nezůstal jediný. V deset má Filip dalšího a v jedenáct, konečně, snídáme. Říkáme si, 7 kaprů za 24 hodin není špatné. Krmíme dál a odpoledne nastává masakr. Od 12 do 20 chytáme 12 kaprů! Chlapy vpravo i vlevo dostáváme do deprese, ale my jsme šťastní jako blechy. Vrchol ale přichází v 17,50. Po nijak divokém souboji Filip vytahuje dalšího kapra, osobák – 93 cm a 20 kg. p1050891upr2.jpgTeprve když ho viděl v podběráku se mu roztřásly kolena. Kdyby to věděl dřív a uvědomil si, že návazec je z 0,26 mm fluorcarbonu, kdoví jak by to dopadlo. Ale je to borec, stejně by ho dostal. Mně může těšit, že nelichotivý stav z počátku jsem srovnal na 9:10. Obědváme ve 21:00, kuličky jsou na dně a je klid.
Ráno nedáváme budíka a po šesté se trousíme z chaty. 7:15 má Filip záběr ze dna z dálky na Extra Carp Strawberry Fishp1050932upr.jpg a je z toho nádherný jeseter 112 cm. Během dalších 35 minut máme další dva kapry a jesetera, který Filipovi skočil na halibutku, když stahoval prut u břehu, abych měl víc místa. Jsme v sedmém nebi. Pak je chvíli klid a můžeme se nasnídat. V devět mi přichází pěkný záběr a na břehu končí další kapr 87 cm 15,8 kg! Řvu „I got it“ a mám pocit, že z protějšího břehu dostávám doporučení, kam mám jít. p1050942upr.jpgNa konci dne se počet ryb posunul na 36, mezi nimi i amur a krásný šupík-pupík. Od smrti hladem nás zachraňují sousedi, Zlíňáci, kteří nám věnovali grilované klobásky. Později jsme jim poděkovali vínem a oni nás dorazili slivovicí. Motáme se do postele a jsme tuzí.
Ráno, neděle poslední den. Vstávám a konstatuju, že ryby v noci nekousaly. Filip má kruhy pod očima, asi to přehnal včera s alkoholem. Kouká na mně nevěřícně a tvrdí, že byl 6 x venku. Nejdřív nevěřím, můj příposlech řve jako siréna, ale zřejmě si tělo řeklo dost. Dopoledne proběhne v klidu vytáhneme 5 kaprů a já jesetera, 118 cm. Balíme a odjíždíme ke klubovně. Správce nechce skoro věřit, 42 ryb, 367 kg na místě, které podle něj není zas tak top.
Extra Carp i my jsme obstáli nad očekávání a už se těšíme na první závody.

Přehled chycených kaprů včetně fajnovostí pro statistiky. :-)

Autor: Jirka Dlouhý

Pár videí z kempu II rok 2014

Prezentace výrobků Extra Carp.

Double, Jirka a Filip. Filip ( Lysec 93 cm a 20 kg ).

Filip pouští Lysce 93 cm a 20 kg.

Jirka pouští Lysce  87 cm a 15,80 kg. + povídání o strategii, lovu a produktech.