Jdi na obsah Jdi na menu

Dovolená s Jane

Tak jsme si tak s Janou doma v květnu prohlíželi videa z roku 2010. Říkám "to bylo fajn, ne? Mohli bychom si to zopakovat." Ale vím, že můj oblíbený soukromák je dávno plně obsazený. Jen tak kouknu na net a zázrak, je tam týden volný! Tak hned objednávám.

Chystám vše potřebné, do krmení jsem zařadil i namočenou pšenici, která se osvědčila na Dešné a taky různé křupky, piškoty a oplatky na sloupec. Konečně je sobota a vyrážíme. Máme dokonce i mé oblíbené místo, jen z té chatky na dovolenou s Jane mám trochu obavy. Proto, hlavně pro Jane, buduju i pavilon 3 x 3 m, kde bude probíhat večerní kultura, vybalujeme, chystám pruty a začínám krmit.

První záběr přichází už půl hodiny po nahození. p1060051upr.jpgA hned rekordní - amur 100 cm a 11,3 kg! To je paráda. Pak ale nastává dlouhé ticho. Nekompromisně krmím a v 18,40 jsem odměněn prvním kaprem 10,60 kg a pak ještě dalšíma dvěma 8,5 a 9,25 kg. Tím to končí, pak kino v pavilonu s Jane a klidná noc bez záběru. Od rána krmím a hlásiče mlčí. Nevzdávám to a pokračuju. Zkouším sloupec i dno, ale vše marné. Záběr přichází až před šestou večer a po něm další dva, vše kolem 7 kg. Z biáku nás ve 22,30 vyhání záběr a za chvíli mám druhý osobák! Jeseter 125 cm a 11 kg a navíc sibiřák! Úterý je kopií pondělka, krmím, ale záběry přicházejí p1060081.jpgaž v pozdním odpoledni. 3 kapři a jeden amur. Minimální cíl: 50 ryb a 500 kg se zdá být utopií. Středa je tragická mám dva kapry a tak se rozhodujeme jít za kulturou, tentokrát do hospody - večer stejně moc neberou. Ale mám z toho divný pocit. Dáme pivo, výborné bramboráčky a topinky a vyrážíme z5. Po návratu se obava vyplnila - soused na můj prut vytáhnul šupíka 96 cm a 14 kg....

Nastavuju budíka na 6,00 a jsem pevně rozhodnutý tu bídu zvrátit. Za 80 hodin 15 ryb na tento revír a toto místo je dost málo, navíc žádní obři. Začínám krmit, přicházejí záběry a tak jedu až do poledne. Pak zpomaluju, ale krmím trochu každou hodinu. Do šesti mám pět pěkných kaprů od 8 do 11 kg.

Po 18,00 stojím na molu a krmím. Zaslechnu pípnutí, ale nějak mě to nevzrušuje - Delkimy jsou citlivé a reagují téměř na každý pohyb. kapr223upr.jpgA koukám, je spadlý swinger. Dávám ho zpátky, ale vlasec před prutem je prověšený. Dopínám a zjišťuju, že tam je ryba. Nijak se nepere, ale cítím tupý tlak. Asi 15 m od břehu najednou vykoukne nad hladinu a mně se podlomí kolena. Obrovská hlava! Mám tam 26 fluorcarbon, tak zdolávám hrozně opatrně. Soused pro něj došel do vody a je tam!!! Je to lysec - obr! Metr ukáže 96 cm a váha 23,40, po odečtení podložky 22,10 kg.Jsem v eufórii. Osobák o 6 kg! Fotky, videa, pouštění s plaváním. Soused Petr mě pokřtil místní vodou. :-) Mám sice nahozeno, ale spíš oslavuju a brzo večer odpadám.

Od pátku už nic neočekávám, ale to se moc pletu. Po 14,00 přichází dvanáctka a další p1060157upr.jpgvrchol ve 14,50 - 98 cm a 19,40 kg. A aby toho nebylo málo, po 4 menších kaprech přichází v 19,50 šupík 96 cm a 18,8 kg. Neuvěřitelná příhoda se pak stala v noci. Odháknu kapříka 73 cm a 6,3 kg, pustím ho a když chci vytáhnout návazec, který jsem hodil k molu, zjišťuju, že tam mám dalšího kapra, taky 73 cm, ale o půl kila těžšího!

V noci přišel ještě jeden, další ráno, ale vzhledem k tomu co se nachytalo jsem maximálně spokojený a rozhodujeme se, že odjedeme už v sobotu večer. Aby osobáků nebylo málo, tak v poledne přichází ještě karas stříbřitý 46 a 47 cm.

Co říct na závěr? Především děkuju Jane, že to s tak protivným a nervózním dědkem týden vydržela a nevzala mě něčím po hlavě. Je to prima ženská. Dále 4 osobáky a hlavně ti 3 velcí kapři! Celkem za 150 hodin 35 ryb a 310 kg. Potvrdilo se, že tvrdá práce a zejména pravidelné krmení na stejné místo přináší výsledky. A opět taky, že každá voda a období je jiné - peleta, která 2 x výborně zafungovala tady byla marná. Taky jsme měli štěstí na sousedy; Honza, Petrové, Michal, Tibor, Tom a kluci od Mušova byli v pohodě a patří jim dík za pomoc s podebíráním, které je s dlouhým návazcem a in line olovem téměř nutností. A v neposlední řadě patří poděkování firmě Extra Carp - nejvíce se nachytalo na Pop Up Pineapple, dále na Magic Spice a Magic Mussel. Výborně se osvědčila i připravovaná novinka 2015, kterou testujeme, Squid Demon.

Fotky v Dovolená s Jane .